Davant una situació de lesió d’un jugador sovint no tenim clar com hem de gestionar el tema. És per això que considerem molt important compartir un resum del protocol a seguir aquests casos. Esperem que us sigui d’utilitat, però, sobre tot, esperem que no l’heu de fer servir.

 

VISITA HOSPITALÀRIA

SITUACIÓ 1. SI ÉS ASSISTÈNCIA D’URGÈNCIES:

S’entén com a tal l’atenció sanitària de la que la seva demora pugui comportar agreujament de la lesió, dolor extrem, o necessitat d’acudir immediatament en el moment posterior a l’accident, sempre i quan aquesta assistència sigui Objecte de l’Assegurança i dins les primeres 24 hores des de que es produeix l’accident.

En aquest cas el jugador (família) haurà de trucar al telèfon d’assistència 24 hores on la companyia coordinarà l’assistència d’urgències en un centre concertat. 93 396 66 90.

El jugador(família) haurà de comunicar en el moment de la trucada les seves dades: Nom i Cognoms, Número de llicència i el Número de pòlissa (Totes aquestes dades apareixen a la llicència del federat. Demaneu-li a l’entrenador).

 

SITUACIÓ 2. SI ÉS ASSISTÈNCIA AMBULATÒRIA , es a dir NO URGÈNCIES:

L’accident haurà d’esser comunicat a la major brevetat possible i en un termini màxim de 4 dies al telèfon 93 396 66 90.

Es procedirà a l’obertura del expedient, i desprès d’analitzar-lo per part de l’asseguradora, es donarà resposta al jugador (família) i, en cas de disponibilitat per part del centre mèdic, es programarà visita ambulatòria dins les 48 hores hàbils. Des del centre d’atenció us informaran de l’hospital al que cal anar.

Caldrà identificar-se. DNI/Fitxa, num. pòlissa i companyia.

 

TRÀMITS ADMINISTRATIUS QUE S’HAN DE FER

Un cop atès, s’ha de sol·licitar un informe mèdic de la visita. Aquest document, juntament amb una petita descripció de la lesió (cóm s’ha produït i què està afectat), cal que ens el feu arribar, ja que el Club, amb un imprès que nosaltres mateixos farem, l’haurà d’enviar a la Companyia i a la Federació. Envieu-lo a coordinacio@sfericbasquet.cat.

Per a sol·licitar seguiment posterior de tractament o proves complementaries serà principalment el Centre mèdic qui ho sol·liciti, si NO fos així, haurà de ser el jugador (família) qui realitzi aquest tràmit mitjançant el telèfon 93 396 66 90 o dirigint correu a autorizaciones.federaciones@fiatc.es.

 

INFORMACIÓ IMPORTANT i NECESSÀRIA

Hi ha 2 col·lectius en funció de l’edat del jugador:

 

COL·LECTIU A

Jugadors/es (Cadets, Infantils, Pre-Infantils, Mini, Pre-Minis i Escoles de Bàsquet amb dret a competició oficial)

Asseguradora: FIATC

Pòlissa 57/148 (GRUP 1)

COL·LECTIU B

Entrenadors/es, Delegats/des, Directors/es Tècnics, Directius/ves (Totes les Categories) Jugadors/es (Sènior, Sots-25, Sots-21, Júniors i Lleure de Clubs)

Asseguradora: FIATC

Pòlissa 57/149 (GRUP 1)

 

* CAL TENIR MOLT EN COMPTE: 

Únicament en cas d’urgència clínica vital es podrà acudir directament al centre sanitari mes pròxim. Un cop superada l’assistència d’urgències, el lesionat haurà de ser traslladat a un centre mèdic concertat.

En cas de permanència en un CENTRE MÈDIC NO CONCERTAT la Companyia no es farà càrrec dels costos de l’atenció prestada. En el cas que es facturessin a la Companyia, aquesta podria repercutir-los en l’assegurat.

 

MÉS INFORMACIÓ EN AQUEST ENLLAÇ!